Update stats :
Welcome to otherside world . If u love to critizises, please leave to otherside.
>
3:::jung yong hwa poem:::3: to Hanafi Helmee


Thursday 17 July 2014

to Hanafi Helmee



 
Amboi kemain muka kucing ini terkejutnya. Sepak mahu? hehehehe. lama juga aku tak blogging. last blogging bulan empat...sekarang dah julai. ahhhhh, biarlah. aku blogging pun sebab ermmmm sebab, sebab, sebab....i don't know. aku ceritakan semuanya lah pasal hidup aku yang terjadi. actually, lately ini lah aku rasa macam sakit-sakit je memanjang. aku tidur pun, bukan jenis tidur macam dulu. aku kalau sekali tidur, kena at least 2hari gitu. bila bangun, rasa macam nak muntah. nak cakap tidur lewat, aku ada je yang tidur awal. tapi entah kenapa. dah lama juga aku tak jumpa doktor. sepatutnya bulan 6 jumpa doktor tapi masa itu aku exam, so extend kan lah. last sekali check, doktor ckp psl antibody aku menurun. so, maybe senang effect dgn Hepatitis A or B. alaaaaa, yang tu boleh inject je. bukan itu yang aku risau. aku risau, darah aku nie. kalau aku cerita pun, bukannya korang faham. something wrong with my blood. i hope, memang ada something wrong. hope so. biarlah aku sakit lagi. pasal perut aku, aku rasa macam dah okay je. kena jaga pemakanan je. tak boleh ambil makanan sesuka hati. boleh juga diet ini. hehehehehe, badan macam ala2 model victoria secret. woot woot.itu yang first.
Yang second, again pasal hanafi. kali ini banyak. oh, btw masa tu aku dah mula tegur sikit-sikit napi but again...i'm being dump by him. seronok kan? ditinggalkan macam tu je? macam orang tak ada perasaan. macam sampah je aku dibunag. i don't know what he expected from me. tapi kali ini, aku tak ada perasaan. maksud aku, dia tinggalkan aku tapi aku langsung tak rasa apa-apa. the love feeling after what he did this to me, terus hilang macam tu je. dah tak ada rasa sayang dekat dia. fikirlah. first time kau buat boleh terima lagi apa yang dia buat tu tapi kalau untuk kali kedua...dah boleh agak dia akan buat lagi. so, aku memang dah prepare dari awal lagi. apa benda yang dia nak buat. you think after all you did this to me...aku still ada rasa sayang lagi??? nope! totally nope! aku tak benci dia pun. actually, tak ada perasaan. aku tak sempat nak rasa kasih sayang kau, kau dah tinggalkan aku. so, aku tak ada kenangan dengan kau. lagipun, bila aku whatsapp dia pun, dia mcm busy semacam. jadi, memang taklah aku nak kacau dia. aku pun faham maybe dia nak ada masa dengan membe dia or maybe dia nak study. as a student, aku fhm macam mana perasaan student yang lain especially kita dalam bidang yang sama. engineering kan. okay, then dia cakap lagi 
semoga kita tak berjumpa lagi ^-^

 woahhhhh...dah kenapa nak cakap macam tu. seriouslah, aku cakap. kau ini beria tahu. cakap taknak jumpa, dulu pun kau cakap taknak tahu pasal life aku..tup,tup tahu juga kan. baca blog aku nie lagi. aku tahu kau akan baca blog ini satu hari nanti. kalau aku cakap, kalau satu hari nanti kita berjumpa macam mana? kau hanya planner tapi yang menetukan Allah. how you so sure kau takkan jumpa aku? after kau cakap macam tu, aku terus terdetik dalam hati 

ingat aku nak jumpa kau ke sangat lepas kau dah buang aku macam ini? 

mungkin hana yang dulu bolehlah kau pijak-pijakkan kepala dia. for your information lah, kau cakap kau tak tahu kenapa ego kau lagi tinggi kan. kau belum try ego aku lagi. tapi dengan kau, aku kurangkan sebab aku pernah sayang kau..dululah. sekarang tak. sebenarnya, aku tak boleh nak maafkan kau lagi lah. aku tak kisahlah kalau kau nak benci aku ke tak. tapi aku lepaskan kau kerana Allah. bukan sebab perasaan aku dah tak sayang ke. aku tahu Allah jaga kau juga. setiap hari aku berdoa dekat Dia supaya jaga kau, kebahagiaan kau, semoga kau jadi budak baik. everything to make you a better person someday. sekarang nie, aku faham. kau tengah keliru dengan perasaan kau sendiri. kan senang kalau kau jujur dari dulu, kau tak pernah sukakan aku, sayangkan aku. kenapalah kau mesti beri harapan? ahhh, tapi takpelah. aku faham. benda dah lepas. nak marah pun, mungkin ada hikmahnya. aku kena positifkan semuanya. kan senang kalau kau cakap kau dah jatuh hati pada orang lain. aku tahu napi, kau ada orang lain. dari gaya kau, aku tahu. dari masa first time kita break aku dah tahu. dengan gambar kau berdua dengan siapa entah. aku taknak ambil tahu. nampak muka kau bahagia sangat time tu. aku rasa maybe hati kau dah diambil oleh orang lain. pasal gambar tu, jangan risau. aku dah tengok dah. pasal qiela everything, aku dah tahu. kau lebih suka aku assume kan berbanding kau terangkan semuanya. okaylah, aku assume kau sebenarnya dah ada orang lain and lepas ini aku takkan tunggu kau. sebab tu aku tweet, 

I'll  never fight for you or this relationship

sebab aku tahu kau dah ada someone yang boleh jaga kau. takpelah. biarlah kau pergi. mainlah jauh-jauh sana. pasal aku, kau jangan ambil tahu lagi lah. aku takkan ambil tahu pasal kau lagi. jangan risau. tapi twitter aku takkan private kan. sebab bagi aku tak penting kowt nak private tweet. aku bukannya ada sesiapa pun. tak ada benda nak rahsiakan.  memang aku ada ramai membe lelaki. ramai sangat. actually, aku tak ada sangat membe perempuan dan aku tak pernah flirt dgn membe2 lelaki aku. dorang semua jaga aku. sebab tu aku faham lelaki sikit-sikit sebab kebanyakkan kawan aku dari kaum lelaki. tapi aku tahu batas aku. kalau aku tweet pasal kwn lelaki aku tu, sekadar tweet jelah. macam kau dengan hanis hamdan kan. macam tulah aku dengan membe-mebe lelaki aku. yelah, kalau kau masuk UTEM ini, jarang sekali nak nampak perempuan. semua lelaki je. by hook or crook, kau kena juga minta tolong lelaki. pesanan aku untuk kau, 

aku tak benci kau, tak marahkan kau. maybe Allah dah tarik balik rasa sayang aku dekat kau sebab kau tak pernah nampak aku berusaha untuk kekalkan hubungan ini. Allah sendiri kesian tengok aku setiap hari sedih, nangis, kecewa kerana kau tapi aku still berusaha untuk ambil hati kau. mungkin dah tiba waktunya, kita bawa haluan masing-masing. kalau ada rezeki, kita berjumpa lagi. jangan pernah putus berdoa untuk kebahagiaan kau. dan ingatlah, kebahagiaan kau yang kecapi sekarang ini mungkin dari berkat ibubapa kau juga. kejayaan kau semua ini. jangan sesekali belakangkan family kau dalam apa-apa hal jua. percayalah, aku boleh nampak sendiri abah sangat sayangkan kau sebab tu dia banyak marah kan kau. dia cuma nak kau jadi seorang manusia yang baik je. cari wanita yang tak pernah buat kau lupakan tentang solat kau, family kau. itu penting. mungking aku dulu, selalu tak alert pasal solat. tapi sekrang, aku berusaha untuk jadi lebih baik. sebab kita tahu, perempuan yang baik untuk lelaki ynag baik. tidak kisahlah kalau kau dulu jahat tapi kalau kau dah berubah, InsyaAllah Allah akan berikan kau jodoh yang baik. biarlah aku lepaskan kau kerana Allah. utamkan Allah dari segala aspek. papewhal yang kau buat, ingat Allah dulu. niat kerana Allah. 

akhit kata, mumgkin aku agak kasar bahasa bila tegur cara kau tapi aku cuma nak kau ambil pengajaran yang baik. yang tak baik tu, tinggalkan jelah. semoga kau berbahagia. semoga kau dapat jadi seorang ayah, suami dan anak yang baik suatu hari nanti. aku takkan ganggu kau lagi mulai saat sekarang. jaga diri baik-baik.  salam perpisahan dari aku, Nurul Farhana Wahedah Binti Ismail

♥ I Love My Name. Such Wonderful Words. ♥

0 cute words from you:

Love Me If You Wanna To Be Me