Update stats :
Welcome to otherside world . If u love to critizises, please leave to otherside.
>
3:::jung yong hwa poem:::3: randomly thought but mostly from my heart. to the person that once ago make me happy :'(


Sunday 27 April 2014

randomly thought but mostly from my heart. to the person that once ago make me happy :'(


Assalamualaikum. Dah lama gila kowt tak blogging. Actually, niat nak blog balik ini sebab aku nak cakap banyak benda, takkanlah nak tweet banyak benda kowt. Sikit, sikit tweet aku. Confirm bosang! So aku decide nak blogging balik. Oh, btw! Hahaha aku single sekarang nie. Official single tu aku tak tahu bila tapi bulan November tahun lepas lah. Taubat lepas ini aku tak nak couple lagi. Sumpah tak nak! Haaaaa, aku rasa ramai kowt salah faham dengan maksud aku yang “get back” balik. Oh, aku maksudkan macam nie. Aku memang taknak bersama, berkawan lagi dah pun dengan ex- aku sebab aku dah penat kowt nak tunggu dia. Dia pun macam tak ada inisiatif nak berbaik semula so aku decide kalau macam tu, baik tak payah berbaik selama-lamanya. Aku pun jenis tak kisah kalau orang tak nak berbaik dengan aku. Bagi aku ramai lagi orang yang aku belum kenal dan berkawan. Bukan dia seorang je aku perlu tunggu. Dan kadang-kadang aku tak faham dengan orang yang kuat sentap nie. Maksud aku, aku tak ada pun mention dia or what tiba-tiba nak sentap bagai. Lainlah kalau aku mention betul-betul nama kau. Kalau nak sentap, boleh terima lah juga. Aku kalau jadi manusia yang dihina, dimaki di twitter..benda simple je aku buat untuk taknak serabutkan kepala aku. Block org tu terus dengan syarat dia mention nama aku tapi kalau dia tak mention nama aku tapi aku tau dia cakap pasal aku tu, its okay lah. Kau ckp jelah pasal aku. Aku nak tengok juga apa yang kau nak cakap pasal aku. Benda itu normallah kalau orang tak suka kita. Aku perempuan boleh tahan lelaki maki aku kenapa lelaki tak boleh tahan aku maki dia? That’s the point! Aku dah terlalu biasa sangat lelaki maki aku dekat facebook, twitter, blog tapi aku macam buat bodoh je. Siap mention nama aku. Aku rasa manusia berbeza kowt cara dorang terima sesuatu itu. Cara aku bercakap dengan lelaki pun kasar. Dengan perempuan pun aku kasar juga Cuma dgn perempuan aku slow kan tone suara aku. Aku sensitive juga orangnya. Lelaki bukan boleh tahan ke kalau orang maki dorang? Ahhhhh, shit! Aku tak faham lelaki sebenarnya. Kejap okay, kejap ikut mood dorang, kejap tak okay. Okay fine! Dorang manusia. Manusia ada perasaan. Perempuan tak faham lelaki. Lelaki tak faham perempuan bla..bla..bla..aku Cuma peliklah. Then kalau kita tak faham sama-sama masalah kaum masing2 kenapa mesti kita nak kutuk antara satu sama lain? Kenapa mesti nak salahkan sebelah pihak je? Instead of gaduh, better kita selesaikan masalah kita kan. Tak payahlah nak ikut sangat ego masing-masing.  Lagi satu, kau takkan boleh lari dari masalah kau lah. Kau lari pun, masalah itu tetap kejar kau. Try untuk solve kan masalah korang lah. 


Yes, for you hanafi. Kau boleh lari sekarang. Lari sejauh mana kau nak lari. Dulu aku bolehlah lembut hati nak selesaikan masalah nie. Mesej kau macam tunggu tunggul konon taknak ambil tahu pasal aku lagi tapi follow aku dekat twitter? Lepas tu unfollow aku. Aku bagi tpis dekat kau, kalau kau nak lupakan aku. Benci aku! Kau ingat benda jahat yang aku buat dekat kau. Jangan ingat benda baik. Kalau boleh gambar profile picture facebook kau tu, delete! Jangan letak gambar masa kita keluar sama2 gila. Aku tak benci kau. Tapi aku marah kau. Fikiran kau. Kau tak fikir akibat yang kau dapat. Kau fikir pasal diri kau sorang je yang sedih semua. Kau tak fikir dekat tempat aku. Macam mana aku susah nak lupakan kau. Macam mana setiap hari aku termimpikan kau. Kau tak pernah tahu dekat tempat aku nie. And sekarang, aku rasa aku sangat-sangat happy bila kau dah unfollow aku. Even aku tak dapat tengok twitter kau tapi aku still stalk. Sekarang siapa yang gila macam dumbass??? Kau ke aku? Tolong jangan fikir pasal diri kau seorang je. Aku tahu kau sedih tapi kau sendiri tak nak usaha sendiri untuk hilangkan rasa sedih kau tu. Maksud aku, kenapa kita tak boleh jadi kawan je?  Kau dah ada orang lain dah pun. Dah couple pun kan. Aku nie yang tak ada sesiapa kenapa aku boleh terima kau dah couple, kau dah move on, kau dah happy??? Sebab aku fikir, kalau kau tak happy dengan aku, orang lain boleh happykan kau untuk aku. Sebab tu aku taknak move on. Aku happy tengok kau dah move on. Bukan senang untuk aku tengok kau dari jauh sedang happy dengan orang lain but I have to admit that I happy for you.  Kadang-kadang aku geram, kadang-kadang aku rasa happy, kadang-kadang aku rasa sedih. Tapi aku tak pernah benci kau. aku tak dapat nak temankan kau macam dulu tapi aku sentiasa berdoa pada Allah, even bukan aku orang yang happykan kau tapi aku sentiasa berdoa supaya Allah kurniakan orang yang dapt beri kau kebahagiaan dunia akhirat. Walaupun kau pernah maki aku, marah aku, benci aku, hina aku..aku bukan jenis ambil kisah pasal semua itu. Sebab kau pernah happykan aku. I appreciate the little things that you’ve done to me. Benda dah lepas kan. Tolonglah, lepas nie kalau kau dengan org lain, jagalah dia baik-baik.  Tanya dia kalau dia ada masalah ke taka da. Jangan biarkan dia sorang-sorang. Kalau kau memang betul-betul, cintakan dia show to her. Bukan dengan cara ingat dalam hati je. Semua orang boleh buat macam itu. Aku bukan macam ex kau yang lain. Yang boleh datang balik pada kau. aku lain, aku tak suka balik pada ex aku. 


Dengan bedin tu, sebab dia tak pernah putus asa untuk Tanya pasal aku, caring dgn aku lagi even aku tolak dia macam mana pun. Kenapa dia jadi macam tu, jawapan dia…dia dah buat org lain sedih, itu jadi tanggungjawab dia utk happykan balik org itu. Bukan sekejap dia nak happykan aku, hampir 4tahun aku baru boleh terima dia untuk jadi kawan aku. Sedangkan hubungan kteorg just 6bulan je. Dengan kau, nak hampir setahun tapi tak sampai. Yup, if I love someone..i love him so much. Cuma kadang-kadang aku ego. Aku tak nak tunjuk aku sayang kau sangat sebab aku perempuan. Aku tak nak kau Nampak aku macam perempuan yang tak boleh hidup tanpa kau tapi hakikatnya, aku tak boleh pun. Aku try sekarang hidup tanpa kau. aku try happykan sendiri hati aku without kau. aku cure kan balik hati aku. Lately nie, aku jadi tak berperikemanusiaan sikit sebab aku terlampau stress dengan kerja aku dan study aku. Then, aku pun tweet yang bukan-bukan dan menyebabkan sesetengah pihak terasa dengan tweet aku. Itu beyond my limit. Kadang-kadang aku pun tak perasan dengan aku tweet pasal apa. Aku tak fikir sape2 pun time aku tweet tapi tangan still jalan. And cara aku tweet memang kasar. Itu terserah pada sesetengah pihak nak terima macam mana. Sebab aku hidup bukan untuk please kan hidup dorang. Sesiapa yang terasa tu, cannot cakap papewlah. Aku minta maaf pun aku still buat juga. Benda ini jadi habit aku. Dari dulu lagi, aku suka buat diary and cakap semua benda yang aku tak puas hati dekat diary. So sekarang twitter aku dah jadi tempat diary aku. Hahahaha kadang aku gelak je siapa yang terasa dengan tweet aku. Sebab aku ingatkan orang takkan kisah dengan apa yang aku cakap. Yelah, orang selalu takkan target aku yang mulut lantang disebabkan aku diam je. Jenis yang tak ambil kisah tapi bila aku dah jadi keyboard warrior, masa tu lah masing2 nak sentap semua bagai. Senang kata, kita tak kenal someone tu, janganlah nak judge dia macam mana. Kalau kita tak suka, jauhkan jelah diri dari dia. Aku kalau tak suka someone tu, aku memang jauhkan diri dari dia. Kalau boleh, muka pun aku taknak tengok. Senang! Hati aku pun tak sakit. Banyak betul aku taip ini. Lastly, aku minta maaf kalau aku ada buat org lain tersinggung hati. Kalau aku nak menyalak dekat twitter aku, biar jelah aku nak menyalak. Twitter aku kowt. Tak kacau hidup korang pun .tak suka boleh block aku. Hehehehe itu jelah kowt. Papai. J

♥ I Love My Name. Such Wonderful Words. ♥

0 cute words from you:

Love Me If You Wanna To Be Me