Update stats :
Welcome to otherside world . If u love to critizises, please leave to otherside.
>
3:::jung yong hwa poem:::3: kenangan :(


Saturday 29 September 2012

kenangan :(

 
 
 
Anyyonghaseyo..:)…dah lame juga aku tak berblogging ini..last aku blogging time sebelum masuk JMC…cehhhhh,speaking bagai pula! JMC stands for JOHOR MATRICULATION COLLEGE…baru kusedar, dah tua rupanya aku ini…dah masuk 18tahun tapi still…belum matang…hmmmm, :’(…actually,aku berblogging balik ini ad implicit disebalik semua ini..aku saja nak share tapi kalau ada yang faham itu, aku tak tahulah…lepak sudey..cerita yang aku nak cerita ini Cuma ada kaitan dalam hidup aku je..tak ada pada orang lain langsung and kalau ada yang terasa itu, aku tak tahu nak cakap macam mana lah..wahhhh, hidup dekat matrik ini memang aku cakap, kalau yang tak cukup iman itu, better tak payah stay…elak, buat benda yang bukan-bukan saja…nak dekat PSPM ini aku makin stress so cara aku manage stress aku…petang-petang selalu juga aku keluar beriadah..duduk dekat bawah pokok, tengok budak-budak main rugby or football…kadang-kadang aku gelak seorang tengok mereka-mereka ini...dekat JMC ini aku diberi MODUL SATU…and aku sangat-sangat menyesal dapat modul ini..kalau aku tahu, aku jadi stress macam ini,aku tukar je kepada MODUL TIGA…aku tak suka orang pandang tinggi sangat dekat modul satu ini sebab kita semua sama level saja...no need to be compare with others lah..and dalam modul satu ini, aku dapat praktikum MS3…hmmmm, speak about MS3, generally..oklah..not bad sangat pun dapat praktikum ini…semua kanak-kanak dalam praktikum ini sporting habes..errrrr,aku betul-betul maksudkan sporting ke?? Maybe not..mereka semua ini baik-baik…errrr,apa adjektif yang aku nak bagi dekat mereka ini?? Tak tahulah..boleh dijadikan adik-beradik kowt..itulah maksud aku…tolong sesame sendiri..hah! baru betul...ok2, back to basic...bukan ini yang aku nak cerita..benda yang aku nak cerita ini, agak cofidential sikit but ambil iktibar dari cerita aku ini..

 
 
aku ada kenal dengan ramai orang dekat JMC ini, and kebanyakkan orang yang aku kenal, budak-budak sekolah lama..and aku jarang ad kawan baru dari JMC...and kawan aku lelaki yang first aku kenal dekat JMC ini is anonymous~~...aku tak tahu macam mane aku kenal dia..semua gara-gara study sama-sama..mule-mule,macam ini...dekat dewan kuliah..aku terpakse duduk sebelah dia..and DIA ORANG FIRST LELAKI YANG AKU TAK KENAL DUDUK SEBELAH AKU..!!! ok,at first..aku macam nak marah member aku sebab dah tak ada tempat lain lagi ke nak duduk..so, last-last aku give up...aku duduk sebelah dia...mengigil badan aku..itu memang reaction aku, kalau duduk sebelah lelaki..tangan semua berpeluh...aku still ingat lagi, masa itu kuliah bio...ok,aku tak fokus duduk sebelah dia ea..sebab dia ada cakap nak tukar modul MS kepada MT or MD..aku tak berapa dengar sangat dia cakap nak tukar modul apa..aku tak tahu kenapa leas habis lecture itu, aku cakap macam ini kat dia..
kau nak tukar modul ke? better kau fikir baik..janganlah tukar..:(
 
mesti korang pelikkan tiba-tiba orang yang korang tak kenal, cakap macam itu..aku rasa sangat malu giler lepas cakap macam itu..apa masalah aku cakap macam itu? biarlah dia nak pilih modul yang mana pun..aku tak faham..and kenapa aku mesti nak caring sangat dengan dia ini? mula-mula aku pelik..apsal aku jadi macam ini...suddenly je jadi baik...mungkin dia orang baik kowt sebab itu aku tak berani nak cakap kasar-kasar...aku fikir sampai situ je kiteorang punye conversation..tak sangka pula, ad incident lain yang happen..and dia cakap aku orang perempuan dekat JMC ini yang minta nombor telefon dia..ok, aku nak terangkan..aku minta nombor dia sebab kalau ada apa-apa hal..senang saja refer dekat dia..bukannya ada papew pun..and hubungan kiteorang makin "berbunga"...selepas dia menyuruh aku yang serba tak tahu pasal format report...suruh aku buat report! aku ingatkan just tolong dia saje..dialah yang buat report...tapi tak sangka, akulah orang yang menyiapkan dan menghantarnya...tapi aku tak kisah sangat pasal benda itu..and kteorang banyak berhubung utnuk menyiapkan report itu...tapi bukan setakat itu sahaja..


ini time barbeque pula...banyakkan benda aku nak cerita...hahaha..nasiblah...aku nak meluahkan dekat blog..dah lame tak tulis...kteorang collabrate sekali lagi dalam menjayakan majlis ini..tak tahu macam mana boleh asyik minta tolong dia je...actually,aku nak minta tolong orang lain tapi aku tak berapa rapat sangat dengan budak-budak lelaki except dia so by hook or crook aku terpakse minta tolong dia..and aku mengharapkan dia jadi seorang lelaki yang bertanggungjawablah..and tekaan aku memang tepat pun...memang dia lelaki yang baik pun..and bertanggungjawab...pada malam barbeque itu,ada benda yang mengguris gila hati aku...and automatically, mood aku terus tak ada..dari sunshine terus tukar menjadi glow in the dark..:(..sedih gila kowt...aku tak naklah cerita apa yang happen...and balik bilik, aku menangis sambil siapkan report bio aku...tengah-tengah buat report bio itu...tibe-tibe dier mesej aku..tak pernah buat dek orang, dia mesej aku dulu.. ayat dia..




ko ok tak? kelat je muka tadi..
 
ok ea, macam mana dia tahu aku tak ada mood? maybe aku tertunjuk kowt...tibe-tibe aku terus menangis gila-gila sebab...ntahlah kan..masa itu aku perlukan someone untuk mendengar masalah aku..roomates aku semua dah tidur, so tinggal  aku seorang2..and aku memang nak someone and tiba-tiba dia datang...maybe secara kebetulan tapi aku tak tahulah nak cakap macam mana..tapi masa ini aku still tak ada hati lagi dekat dia..betul-betul time aku ad hati dekat dia is masa bulan ramadhan...semua terjadi memang betul-betul coincidence...aku nak makan kek batik...tapi kek batik yang murah mase itu memang dah habis...jadi aku agak dissapointed giler...so,aku tak tahu kenapa aku mesti cakaap dekat dia aku sdih sebab tak dapat kek batik and dia...hmmmm,belikan untuk aku yang agak mahal tapi xberbaloi...kalau aku jadi dia,aku tipu saja cakap kek batik dah habis...hehe..tapi serious! aku macam tersedar..dia ini tolong aku sebagai kawan kan? bukan ada papew kan?...aku cepat-cepat neutralkan otak aku mengatakan kami sebagai kawan saja...sebab memang aku suke giler kenekan dia..hehehe..but dalam perhubungan mesti ada rintangan kan...ayat aku...sastera habis..maksud aku perhubungan ini sebagai seorang kawanlah...bukan ada papew pun...
 
 
 
dah 2 minggu kowt...tak bertegur..tak contact...tak tahu apew khabar..sihat ke tak...sakit ke...dia pernah bagi aku ubat batuk sebab aku batuk agak teruk time nak dekat UPS...and still ubat dia aku tak habiskan...aku sedih tiba-tiba...sebab aku dah rapat sangat dengan dia and tiba-tiba senyap...hati aku agak sentap juga...tapi aku tak nak salahkan dia..mungkin dia busy study kowt...ok..aku tak kisah pun...aku sentiase berdoa pada Allah supaya Allah tenangkan hati dia...bahagiakan hidup dia di sini..aku pernah janji dengan dia...aku tak akan buat dia sedih and aku nak jadi kawan dia yang happy kan dia tapi...aku rasa benda itu sekadar ayat saja...aku tak tunaikan langsung janji aku dekat dia...dia sedih tapi aku tak boleh buat papew..aku tau dia perlukan space untuk diri dia...jadi,aku akan jadi orang jauh yang sentiase sokong dia...hahaha..nampak macam aku ada hati dekat dia kan...itu pun no comment...maybe bende ini just for temporary...aku takut bila dia datang balik nak berkwan dengan aku,aku dah tak sudi terima dia jadi kawan aku tapi manusia kan..bukan boleh predict..mana tahu lepas kejadian in, kteorang jadi lebih appreciate each other..biarlah Tuhan yang tentukan...aku pun dah tak serabutkan hal ini dalam kepala otak aku..i wish him good luck for PSPM..do the best among the best...i know, kau mesti takkan baca post ini but kalau terjumpe post ini...aku harap kau tau...aku buat post ini untuk kau as aku appreciate segala memory kite di JMC ini..oklah...aku dah ngantuk snagt..jam menunjukkan pukul 1.50 a.m...dah pagi dah..esoak kite muleka hidup baru dengan senyuman dan muslimah yang sejati ialah...sentiase tersenyum walaupun dilanda pelbagai musibah..InsyaaAllah..aku akan lebih tersenyum selepas ini..oleh itu, papai semua...selamat pagi...:) 


 



♥ I Love My Name. Such Wonderful Words. ♥

0 cute words from you:

Love Me If You Wanna To Be Me